INDIA

Inmiddels al vele jaren is Stichting de Adelaar onderdeel van prachtig werk in Zuid-Oost India. Het bestuur is er inmiddels ook een aantal keren heen geweest om het mooie werk met eigen ogen te bekijken. Grote aanjager is Jaap Dieleman die met zijn stichting ABBA CHILD CARE de zorg op zich heeft genomen om voor vele weeskinderen een steun te zijn. Inmiddels worden er via het project al ruim 1000 kinderen gesponsord en hun adoptieouders geholpen met werk op de divers projecten die de afgelopen 10 jaar zijn gestart. Daarnaast rijden door de regio’s vele gospeltrucks die het evangelie onderwijzen aan de lokale mensen. Vele tienduizenden mensen zijn al toegevoegd in God’s Koninkrijk door deze bediening.

Ervaring leert dat door de inzet van 1 gospeltruck er jaarlijks 25.000 mensen tot geloof komen. Stichting de Adelaar heeft ook een gospeltruck mogen doneren.

Afgelopen jaren
De afgelopen 5 jaar is de stichting sterk betrokken geweest in het project Abba Child Care in Zuid-Oost India. O.a de volgende lopende projecten zijn hier onderdeel van:

• Multifunctioneel dorpshuis wat gebruikt wordt voor onderwijs, medische post en een naaischool. In januari 2020 zijn wij getuige geweest van de positieve invloed die hiervan uitgaat.
  • Een moderne waterput voor het dorp waardoor zij geen kilometers meer moeten lopen voor schoon drinkwater.
  • Maandelijks onderhoud van pastor Tamil voor 3 jaar. Hij onderwijst de plaatselijke mensen uit het woord van God en leert hen de christelijke normen en waarden.
  • Maandelijkse support voor de adoptieouders welke de zorg van de vele weeskinderen op zich nemen.