Project Ramp India Corona

Update: we zijn super blij dat in zo’n korte tijd zoveel mensen hun hart hebben laten spreken en we binnen korte tijd 125 gezinnen via een hope-bag een maand in hun eerste levensbehoefte kunnen voorzien. We zouden het super gaaf vinden om nog eens 50 gezinnen blij te kunnen maken met een hope-bag.

Op 30 januari 2020 werd de 1e corona-infectie geconstateerd in India. Op 26 maart 2020 werd een volledige lockdown afgekondigd. Alle fabrieken, kantoren, scholen, winkels, de bouw, transport en andere diensten werden gesloten. Dit veroorzaakte paniek.
Voor de 40 miljoen dagloners in India is dit rampzalig. Ze hebben van de ene op de andere geen inkomsten meer, en dus geen eten en er is ook geen sociaal vangnet. Massaal en meestal te voet vluchten miljoenen dagloners naar hun dorpen op het platteland. Vaak moeten ze honderden en sommige duizenden kilometers afleggen om hun dorp te bereiken. Velen bezwijken onderweg door honger, vermoeidheid, de extreme hitte en door uitdroging. Dit is de grootste binnenlandse migratie ooit in India, een humanitaire ramp zoals we nog nooit hebben gezien.

Als stichting de Adelaar ondersteunen wij al jaren actief de armste groep van mensen in India, de Dalits. Ook nu willen wij ons hart laten spreken! Hoe? Door 125 ‘hope-bags’ te sponsoren. Voor € 20 helpen we een gezin van 4 mensen een maand in de basisbehoefte:

• Rijst, bonen, etc.
  • Immuniteit opbouwende medicijnen,
  • Vloeibare ontsmettingsmiddelen en zeep
  • Gekookt en verpakt voedsel
  • Voor kinderen: brood, koekjes, melkpoeder, etc.

Dit project voeren we uit met onze partner stichting Abba Child Care

Project India