Project Kosovo

Er is geen zorgverzekeringsstelsel en 80% werkloosheid en daardoor weinig financiële middelen. Rrezarta en Ton Vonhof werken vanuit de stad Gjakova en ondersteunen de zwakkeren in de samenleving met praktische hulp. Deze praktische hulp bestaat uit het uitdelen van voedselpakketten, seniorenbezoekjes, bidden voor de zieken en financiële en praktische hulp geven. Stichting de Adelaar heeft het project al meerdere malen bezocht en meebeleefd wat het is om te wonen in een land, wat zo’n 20 jaar geleden zwaar te lijden heeft gehad onder de Balkanoorlog, en de genocide die heeft plaatsgevonden in en rondom de stad Gjakova. Stichting de Adelaar ondersteund het zendingsechtpaar maandelijks en heeft visie om ook incidenteel in te vliegen wanneer de nood hoog is. Afgelopen jaar was ons doel € 6000,- en dit is gelukkig en ruim behaald. Daarom hebben we de ondersteuning uitgebreid tot midden 2021 en zijn we opnieuw op zoek naar € 6000,- voor het komende jaar.

U kunt grote vreugde ervaren en met ons meebouwen door vaste maandelijkse donatie of een eenmalige gift.

Project Kosovo
€ 3.640,00 / € 6.000,00