Project India

India is een land met veel armoede. Met name de Dalits, ook wel de onaanraakbaren genoemd, hebben het erg moeilijk en geen uitzicht op een toekomst. Stichting de Adelaar heeft besloten een multifunctioneel dorpshuis en een waterput voor de Dalits te sponsoren in samenwerking met Stichting Abba Child Care. Abba Child Care heeft de afgelopen decennia prachtig werk mogen verrichten onder de Dalits, ook wel de onaanraakbaren genoemd. Wij helpen graag mee om de leefomstandigheden te verbeteren en een plaats te creëren waar het evangelie verkondigd wordt.

Het multifunctionele dorpshuis wordt in januari 2019 geopend. Bij dit dorpshuis is ook een professionele waterput aanwezig om de dorpelingen van schoon water te voorzien. Hierdoor wordt veel kindersterfte voorkomen. Tevens is het doel dat dit dorpshuis wekelijks als medische post gaat dienen en dat er structureel onderwijs wordt aangeboden. De Dalits hebben traditioneel geen recht op onderwijs. In januari zal er een delegatie uit Bunschoten-Spakenburg naar India gaan om de projecten te bezoeken.